Handelsbetingelser

Varebestilling Alle priser på det danske websitet angives inklusive alle afgifter, told mm. Når du bestiller varer via vores website skal du være opmærksom på:
  • Navn, adr. skal først udfyldes når købet afsluttes.
  • Der bliver ved afslutningen af bestillingen sendt en detaljeret beskrivelse af det bestilte, til den af kunden indtastet e-mail adr.
Ordrebekræftelse og Forbehold Der vil altid blive sendt en endelig ordrebekræftelse med angivelse af leveringstid og pris, idet vi indtil denne er fremsendt til dig tager forbehold for udsolgte vare, prisændringer, tryk og tastefejl. Vi opfordrer derfor alle vores kunder til at kontrollere ordrebekræftelsen, og omgående at meddele om eventuelle fejl og mangler hvis dette skulle være tilfældet.
Udgået vare Hvis en vare er gået i restordre og varen derefter udgår, vil vi selvfølgelig prøve på at skaffe varen fra andre leverandører, såfremt dette ikke er muligt vil du blive tilbudt at købe en anden, eller få tilbagebetalt evt. forudbetalt beløb uden nogen form for gebyr eller andet.
Betaling Kan foretages med betalingskort og Mobilpay. Dankort betalinger sker via en SSL krypteret gateway, godkendt af PBS. Pengene trækkes på kortholders konto, når varen er afsendt.
Levering Vi forsøger så vidt muligt at levere indenfor 1-2 hverdage! Leveringen sker, når vi modtager bestillingen.
Forsendelse Vi sender med Post Danmark. Vi sender fragtfrit til pakkeshop/udleveringssted ved ordre over kr. 400,-. Ved ordre under kr. 400,- er fragtprisen kr. 29,- Ønskes pakken sendt med omdeling, er prisen kr. 49,- uanset ordrens størrelse. Det er også muligt at afhente ordren i butikken. Pakker som ikke afhentes/nægtes modtaget – for alle pakker, der ikke er afhentet eller nægtes modtaget fra udleveringsstedet, debiteres kunden et gebyr på 49 kr for pakker med fragt og 99 kr for fragtfri pakker. Afgiften svarer til de faktiske omkostninger til fragt, ekspeditionsgebyr og håndtering    
Reklamation Er en pakke beskadiget ved modtagelsen, kan du forlange at postbudet/chaufføren bliver hos dig indtil du har åbnet pakken og tjekket om pakkens indhold er blevet påført skade under transporten. Har varen lidt skade under transporten, skal du som kunde nægte modtagelse, og lade postbudet/chaufføren tage pakken med til PostDanmarks/Transportvirksomhedens reklamations afdeling. Dog i henhold til Købelovens § 83, stk. 1 ophører retten til at klage over varen 2 år efter modtagelsen af varen, medmindre andet er aftalt. Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Som kunde betaler du selv fragtomkostninger i forbindelse returnering af varen. Ved godkendelse af reklamationen refunderes fragten. Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse: Rytter's Ridesport Romlundvej 56 8831 Løgstrup Danmark Tlf +45 86 64 27 02
Fortrydelsesret Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i samme stand og mængde som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi. Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen. Såfremt du ønsker at returnere en vare, skal dette ske senest 30 dage efter afsendelse fra Ryttersridesport. Når du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig ved en overførsel til din bank. Tjenesteydelser og varer, der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, kan ikke fortrydes.

Få sidste hestenyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev